Search This Blog

Friday, April 15, 2011

Lukisan Hati Dan Mata Anak-Anak Palestine



Salam...

Mula-mula sekali, aku rasa nak menjiwangkan diri aku. Yela, aku teringatkan seseorang. Tiba-tiba pulak aku terfikirkan anak-anak Palestine kat sana. Ya Allah...aku rasa sedih giler tahap gaban biler terkenangkan~

Hari ini aku ingin tunjukkan gambar kanak-kanak Palestin tercinta yang tercedera ataupun yang terbunuh. Disini, aku sertakan sekali gambar lukisan dari suara anak-anak Palestine. Aku tak mahu bercerita panjang. Hanya gambar sahaja yang menjadi simbolik untuk semua perkara yang aku nak bagitahu, sedarilah...kita harus fikir apa yang telah terjadi di sana. Disaat kita sedang makan, bekerja, menuntut ilmu di sekolah mahupun dikolej, mandi, bergelak ketawa, sedih dan sebagainya. Dalam kalangan kanak-kanak Palestine ada menyebut,

"Jikalau kalian tidak mampu untuk menyumbangkan nyawa dan tenaga untuk melindungi kami, setidak-tidaknya janganlah kalian membantu Israel terlaknat untuk membunuh kami"

-Kanak-kanak Palestine-

Ya, memang kita sebagai umat islam amat benci dengan Israel terlaknat, tapi dalam masa yang sama telah kita menyokong Israel terlaknat! Kita suka Israel! Kenapa? Kita telah terleka dengan barangan keluaran yahudi seperti McDonald, Nestle, Starbucks n what so ever. Kita telah menyumbangkan dan membantu untuk meluaskan kawasan haram Israel dan membantu peluru israel menembusi di dada atau di badan anak-anak Palestine tercinta.

Dan...inilah beberapa gambar yang aku dapat dari internet yang menceritakan tentang kekejaman israel. Sedarilah, ketika kita asyik membeli barangan yahudi kita telah menyebabkan gambar ini tersiar...


Gambar pertama aku berjaya dapatkan ialah, satu lukisan dari kanak-kanak Palestine yang menceitakan kanak-kanak berharap bahawa dunia dapat menolong mereka, tetapi kita semua tidur dan berdengkur mendengar keluhan yang BOSAN dari anak-anak Palestine. Mulut kata benci, tapi hati "malasnyer...nanti ada la yang tolong tu nanti...kita menyokong n menderma jer, dah kira dapat pahala..." Jangan la kita "menderma" duit dengan membeli barangan yahudi.

Dibawah ini adalah kesemua gambar yang dapat aku kongsikan.


3 comments:

  1. cp ak boleh tgok.. cp sedih sngt dengan tindakan manusia yang kejam berhati binatang.binatang pun tk kejam mcm tu buat kat sesama sendiri..

    kenpa dorang tk de rasa kesian tgok anak2 ilang mak bapak?? darah brlumuran? kat mana ati dorang?? tk da otak or tak da ati?? kenapa begitu biol??

    ReplyDelete
  2. berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul.. kesian depa.. T__T

    ReplyDelete